RC: Všude kolem černý les - Ruth Ware

Autor: Ruth Ware
Nakladatelství: Leda
Počet stran: 352
Název v originále: In a Dakr, Dark Wood
Série: -------
AnotaceLeonoře je šestadvacet a píše docela úspěšné detektivky. I když žije osaměle, je se svým způsobem života spokojená – až do dne, kdy dostane nečekané pozvání na předsvatební rozlučkový víkend své bývalé přítelkyně Clare, kterou deset let neviděla. Leonora po dlouhém váhání pozvání přijme a ocitá se s hrstkou dalších lidí – s nimiž má společné hlavně to, že se všichni znají s Clare – v extravagantním skleněném domě kdesi na anglickém venkově. A zanedlouho se začnou dít podivné věci. V Leonoře vzrůstá napětí, až se druhého večera rozhodne, že se hned ráno vrátí do Londýna. Jenže v noci dojde k osudné události…
…NAVŠTÍVÍ SMRT
Lenora se probudí s těžkým zraněním v nemocnici – a dozvídá se o vraždě. Její pokoj hlídá policie: chrání ji před někým, nebo ji hlídají jako vězně? Aby mohla odpovědět, musí si vzpomenout, co se vlastně během víkendu přihodilo. Dokáže se oprostit od pocitu viny a odhalit skutečné motivy a skutečného vraha? Najde odvahu, aby se svěřila s tajemstvím, které dosud nechala pohřbeno v minulosti? 



„ Utíkám.
Běžím lesem, zalitým měsíčním světlem, větvičky mě chytají za šaty a nohy mi váznou mezi kapradím obtíženým sněhem. Po rukou mě šlehají šlahouny ostružiní. V hrdle mě pálí každý nádech. Bolí to. Všechno mě bolí.
Ale nezastavuju se. Běžím. Tohle umím-. „


Měla to být poklidná rozlučka se svobodou. Z té se ovšem stalo něco, co by hrdiny nenapadlo ani v těch nejtemnějších snech.
Když Leonora (Nora) jednoho dne dostane e-mail, ve kterém je zvána na rozlučku se svobodou své bývalé nejlepší kamarádky, je celkem v šoku. S Clarou s neviděly pěknou řádku let a rozhodně by tak nečekala, že zrovna na ni si vzpomene při takové události. Dlouho váha, jestli má jezdit, ale nakonec převáží zvědavost a Nora přijímá.

I přes ty roky je ale Clara na první pohled úplně stejná. Je stále pravým opakem Nory – sebevědomá, temperamentní  a ráda středem pozornosti – ale propastná odmlka jejich přátelství mezi nimi stále visí. A vnímají ji jen ony dvě, jelikož nikdo z přítomných o jejich minulosti nic neví.
A Nora nemá v úmyslu si nikomu vylívat své srdce..Vždyť v sobě minulost drží už více jak 10 let, tak proč to vytahovat teď?.. A navíc Clara za to přeci nemůže..
Rozhodne se tedy na tento víkend hodit minulost za hlavu nechat všechno prostě tak, jak to je.
To se ale lehko řekne, ale hůře udělá. I přes veškerou snahu o udržení dobré nálady, začne atmosféra v opuštěné chatě rapidně houstnout a to začne narušovat celkový plán rozlučky. Společná akce lidí, kteří mají společné snad jen to, že všichni znají Claru, není totiž úplně to pravé.

Nora začne mít pocit, že je toho tady na ni moc, a že by tu neměla být, a tak se rozhodne, že si nebudeme zbytečně komplikovat život, a nechá tuhle partu dále „slavit“ bez ní. Jenže ještě před tím, než se bude moct vypravit zpět do Londýna, se něco stane.
Něco, co všechno změní.
Něco, kvůli čemu jsou teď skoro všichni v nemocnici.
Něco, na si Nora nemůže vzpomenout.


„Deset let. Změnila se? Změnila jsem se já?“


Nechte se vtáhnou do napínavého příběhu, od kterého nebudete ani na minutu chtít odejít. Na každé stránce vás bude totiž čekat nová a nová indicie k tomu, abyste mohli přijít na to, co se vlastně stalo. V příběhu se střídají dvě linie. Postupně se budeme dozvídat co se Noře a dalším účastníkům rozlučky děje teď v nemocnici a střídavě se před námi budou rozkrývat kapitoly z rozlučky, kde se budeme snažit pozorovat každý detail.

Celou dobu nebudeme moct být o krok napřed před Norou, jelikož se budeme na vše dívat z její perspektivy.. a to hlavně v rámci toho, že měla ztrátu paměti. To co si tedy začne vybavovat se dozvíme ve stejnou chvíli i my. Autorka tím docílila obrovského napětí, které bude čtenář po celou dobu pociťovat.
Během jednotlivých kapitol budete podezřívat snad každého účastníka rozlučky, jelikož autorka všechno pěkně zamotá. (Sama za sebe můžu říct, že jsem měla během čtení 3 typy na podezřelé..ale po přečtení jedné zásadní maličkosti mi hned všechno do sebe zapadlo jako skládačka – kdo četl, ten mě pochopí ;) )

Všude kolem černý les patří mezi knížky, které si pohrají s vaší představivostí a dají pěkně zabrat vašim mozkovým závitům. Pokud tedy máte rádi knihy, u kterých vám bude běhat mráz po zádech, a které budete muset dočíst během jednoho dne, jinak vám nedají spát, rozhodně si přečtěte tuto novinku od Ruth Ware, nebudete litovat.



Hodnocení4,5 z 5
Za poskytnutí knihy k recenzi moc děkuji nakladatelství Leda. ☺

7 komentářů:

  1. Zrovna se na knihu chystám a líbí se mi tvoje vysoké hodnocení :)

    OdpovědětVymazat
  2. Moc pěkná recenze :) Na tuhle knížku jsem četla jen samé hodně pochvalné recenze :) Už se těším, až se do ní pustím také :)

    OdpovědětVymazat
  3. Skvělá recenze! :)
    Kniha se mi neskutečně moc líbila a po Tvé recenzi bych si ji nejradši přečetla hned teď znovu :)

    OdpovědětVymazat
  4. Jsem moc ráda, že se Ti kniha líbila, já se na ni zatím teprve chystám, ale moje očekávání jsou vysoká, tak snad budu podobně nadšená jako Vy všichni kolem mě, kdo jste ji už četli :) Přeji krásný večer :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :) Doufám, že se Ti bude líbit. Děkuji, Tobě taky. ;)

      Vymazat

© My book world..
Šablona od Lucy Lillianne. Optimalizováno pro Firefox.