RC: Nalezenec (Tetovaní krví 1) - D.M.Cornish

Autor: D. M. Cornish
Nakladatelství: Fragment
Počet stran: 350

Název v originále: Foundling
Série: Tetovaní krví (1)
Anotace:
Objevte zemi hrozivých bojovníků! Chlapec s dívčím jménem Rosamunda, nalezenec vyrůstající v útulku, je kvůli svému jménu často vystaven posměchu vrstevníků. Rád by se stal námořníkem, ale je vybrán pro povolání lampáře. Cesta za jeho posláním je však plná překážek! Rosamunda putuje divokou krajinou, kterou obývají příšery. Cestou potkává známou fulgarku Evropu a je svědkem lítého boje, ve kterém padne její pomocník. Stane se Rosamunda jejím průvodcem, nebo se přece jen rozhodne vydat na dráhu lampáře? 
Jaká bude jeho volba? Přečtěte si 1. díl nové fantasy trilogie Tetování krví, která uchvátila čtenáře po celém světě.



Rosemunda, chlapec s dívčím jménem a také nalezenec, kterého našli na prahu Ctihodného námořního útulku madam Opery pro osiřelé dívky a chlapce. 
Od té doby se tento chlapec, který se kvůli svému netradičnímu jménu stane terčem nejednoho žeru, začne učit a připravovat na život námořníka. Jeho velkou zálibou je čtení dobrodružných příběhů o všemožných příšerách a hrdinech, kteří je skolí. 
Sám by se totiž jednou chtěl takovým hrdinou stát. 
Díky tomu, že tak rád čte, se dobře vyzná v dějepisných věcech a jeho znalosti dokonce sahají až do tajů lektvarů a také jedů.
Podle těchto aspektů by se mohlo zdát, že je na nejlepší cestě, se jedním opravdovým hrdinou stát, ale bohužel jeho fyzická zdatnost se od té mentální docela liší. 
Rosemunda by totiž neublížil ani mouše. Nemá rád boje a neumí se prát.
Je zvyklý na to, že je ostatním dětem někdy pro posměch, ale o to radši se pak začte do příběhu a vysní si svůj vlastní svět, do kterého mu nemůže nikdo zasahovat.


Jednoho dne se ale v sirotčinci objeví záhadný muž, který Rosemundovi nadobro změní život. Vezme ho ze sirotčince a nabídne mu práci lampáře. Chlapec touto nabídkou sice není úplně nadšený, ale nakonec přijímá a vydává se s mužem na cestu.
Co ho čeká na daleké cestě? Podaří se Rosemundovi jeho velký sen? 


Nalezenec je opravdu dobře napsaná fantasy kniha, ve které nám autor představuje úplně nový svět - Polokontinent - a my ho společně s hlavním hrdinou objevujeme. Díky detailnímu popisu si můžeme vše představit opravdu moc dobře, a také autorovy kresby v knize nám napomáhají do celého příběhu lépe vplout. 
Po grafické stránce je kniha moc povedená – podobně se mi kresby v knize líbily i u série Kronika rodu Spiderwicků – takže pokud ji bude číst i váš mladší sourozenec, určitě tyto načrtnuté ilustrace ocení.
Celý příběh je vyprávěn z pohledu Rosemundy, který je z mnoha věcí, které v zemi objeví, překvapení asi stejně jako my, čtenáři příběhu. Tento způsob vyprávění mi pro tuto fantasy přišel o moc lepší, než kdyby naším vypravěčem byl někdo, kdo by nepotřeboval stále dostávat vysvětlení.
Hned po přečtení tohoto úvodního dílu trilogie, jsem knížku půjčila mému mladšímu bratrovi, který se do ní také začetl a přečetl ho opravdu velmi rychle. Pokud tedy přemýšlíte nad knihou, kterou byste pořídili svému mladšímu sourozenci, nebo někomu dalšímu mladšímu z rodiny, touto fantasy uděláte určitě radost.




Hodnocení: 3 z 5
Za poskytnutí recenzního výtisku moc děkuji nakladatelství Fragment :-)

2 komentáře:

  1. Knihu jsem také začla číst, ale neprokousala jsem se ani přes prvních 30 stránek textu, kdy jsem neustále musela hledat pojmy a taky mě opravdu vyděsilo, že ten slovník má okolo 100 stran. A také jsem knihu musela brzy vrátit, tak jsem se ani nesnažila pokračovat ve čtení :\ třeba se k tomu někdy ještě vrátím :) Pěkná recenze ;)

    OdpovědětVymazat
  2. To je škoda, mě se kniha neskutečně líbila, četla jsem ji několikrát. Pravda, tehdy jsem byla sice mladší, ale přesto je to moje srdcovka :)

    OdpovědětVymazat

© My book world..
Šablona od Lucy Lillianne. Optimalizováno pro Firefox.