RC: Pod vodou : Juli Zeh

Autor: Juli Zeh
Nakladatelství: Host
Počet stran: 210
Série: ------
Anotace: Když se z pravdy stane lež a z útočníků jsou náhle oběti… Herečka Jola přijela se svým partnerem Theem na ostrov, aby se připravila na další roli. Když pozná Svena, nevinný
flirt se promění ve smrtonosný milostný trojúhelník, který zboří všechna pravidla. Sven opustil Německo a začal na ostrově pracovat jako instruktor potápění. Jeho heslo zní: nepleť se do problémů jiných lidí. Teď zjistí, jaké to je změnit se ze svědka ve spoluviníka. A pochopí, že je jen součástí vražedné hry, ve které nikdy neměl šanci. Román Pod vodou je mistrně zkonstruovaný psychologický thriller v tradici Patricie Highsmithové, v němž čtenář stejně jako Sven ztrácí veškeré jistoty. Juli Zeh se podařilo napsat skvostné, střízlivé komorní drama o svobodné vůli, odsuzování druhých, vině a moci.


Moje hodnocení:

 Moře bylo tiché, vzduch nehybný a na osmou hodinu ráno 
nezvykle teplo.
Bezvětří mě zneklidňovalo.
Kdo takhle mlčí, něco chystá.

Jako první se musím pozastavit u obálky této knížky, která je opravdu krásná! Mám ráda skoro všechny obálky knížek od Hostu, ale tahle se jim obzvlášť povedla – vystínované barvy od mořsky azurové až po tmavě fialové korály rozhodně nenechají návštěvníka knihkupectví chladným. ☺

Co je ještě pravdou a kde se už připletla lež? To je otázka, kterou si během čtení této knížky položíte snad  nesčetněkrát! Ocitnete se totiž v příběhu, kde není všechno tak, jak se na první pohled zdá..

Naším průvodcem bude čtyřicetiletý potápěč Sven. Jeho koníček se pro něj stal také obživou a on vlastní potápěčskou firmu na malém ostrůvku v Atlantském oceánu. S firmou mu pomáhá jeho dlouholetá družka Antje. A právě hned u nich dvou, respektive u jejich vztahu, se čtenář musí pozastavit. Není to totiž žádný idylický vztah, ale spíše soužití ze zvyku. Alespoň tak to cítí Sven→Antje se do něj zamilovala jako náctiletá a od té doby jsou „tak nějak“ spolu. Je jeho jistotou, jeho přístavem, do kterého se vrací vždy, když se vrátí zpět na hladinu.
Zvyk je ale železná košile, takže za ty roky neměl Sven potřebu něco měnit.
Má se přeci dobře ne?
 
Jakmile se ale objeví nová dvojice klientů všechno dostane úplně jiný směr.
První na sebe upozornili tím, že nabídli Svenovi opravdu hodně peněz za lekci potápění, a když je pak Sven spatřil na letišti, nemohl uvěřit, že Jola a Theo mohli  tvoří pár.
Jola byla atraktivní žena, vedle které vypadal Theo jako její nevrlý otec. Co ale na nich bylo nejzvláštnější bylo jejich chování. V jednu chvíli vedle sebe jdou a smějí se a za chvíli Theo shodí jedním slovem Jolu před celou společností. Jejich vztah vypadá jako nějaký zvrácený druh lásky. (Pokud se tedy něčemu takovému dá stále říkat láska)
Svenovo základní pravidlo je : Nezaplétat se s klienti a nelézt jim do života.
Kdo by ale odolal pozornosti od mladé a vyzývavé Joly. Nepotrvá tedy dlouho a i on je vtažen do celé této prapodivné situace, které se bude chtít čím dál více dostat na kloub.

A na druhé straně je tu Jola a její zápisky z deníku. Ze začátku se vše shoduje se Senovou verzí, ale čím více jsme vtažení do příběhu, tím více nesrovnalostí nalézáme ve výkladech těchto svou osob. Čemu tedy věřit??

Když jsem si přečetla anotaci Pod vodou ihned jsem si vzpomněla na knihu Zmizelá a jelikož se mi zmiňovaný příběh líbil, řekla jsem si, že zkusím i tento.
Jako první jsem byla mile překvapena prostředím, které autorka pro celý příběh vybrala→malý osamocený ostrůvek, neúrodná půda a rozbouřené moře. Celý ostrov byl opravdu pečlivě a krásně popsaný, takže mojí fantazii jsem meze nekladla.
Co mi ale nesedlo byl hlavní hrdina. Nemám ráda chladné typy lidí a to Sven vyloženě byl!
Kolikrát jsem na něj, co se týče Antje, byla docela naštvaná, ale v jiných okolnostech jsem ho zase litovala. Celý příběh byl tak jak na horské dráze. Ze začátku se příběh odehrával poklidně, takže jsem stále čekala, kdy se už něco stane. A zhruba v půlce knihy jsem se konečně dočkala nějakého zvratu, na který se pak nabaloval další a další..a tak to šlo až do konce!


A nejlepší na knize byl nápad s dvojím pohledem na celou situaci. Moc se mi líbil nápad s Joliným deníkem, který čtenáře opravdu v mnoha situacích zmátl, takže najednou nebylo jasné, na čí straně je vlastně pravda. A když se pak na konci všechno začínalo pomalu vyjasňovat byla jsem opravdu překvapená, jaké maličkosti byly v celém ději důležité.


Co říci na závěr? Pokud hledáte knihu, kde není všechno tak, jak se zdá a kde se i vy sami budete snažit přijít na to ,co se vlastně děje, je kniha Pod vodou právě pro vás.

Hodnocení:  3,5 z 5

Obálka: 4,5 z 5


Recenze je napsaná pro blog kniha.cz
Kniha.cz

Žádné komentáře:

Okomentovat

© My book world..
Šablona od Lucy Lillianne. Optimalizováno pro Firefox.