RC: Mrs. Poe - Lynn Cullen

Autor: Lynn Cullen
Nakladatelství: Metafora
Počet stran: 376
Série: ------
AnotaceZakázaná láska k autorovi Havrana a jiných hrůzných příběhů může být nebezpečná...
Zčásti fikce, zčásti životopis, zčásti milostná romance a zčásti děsuplný příběh s atmosférou starých časů.
Píše se rok 1845. Edgar Allan Poe, autor Havrana a jiných temných básní i strašidelných příběhů, je hvězdou newyorské společnosti. A zatímco New York, posedlý vším senzačním, se zamiloval do něho, slavný spisovatel propadl zničující lásce k nesmělé básnířce Frances Osgoodové. Bohužel je však ženat, se svou vlastní sestřenicí, Frances je zase vdaná za malíře, zaneprázdněného věčnými milostnými aférami. Přijměte pozvání do časů, kdy se po Broadwayi projížděly kočáry a v salonech zbohatlíků se pod světly plynových lamp předváděly luxusní róby, recitovala poezie a probíraly všemožné skandály.
Frances je proti svým citům bezmocná... a nedokáže se bránit ani zničujícímu veřejnému mínění, když jejich láska vyjde najevo. Ocitá se na nebezpečném území a brzy zjistí, že nejde jen o pověst, ale přímo o život. Těžce nemocná Poeova žena se svého muže nechce za žádnou cenu vzdát... Jako bychom se ocitli v jedné z hororových povídek hlavního hrdiny...
„Každičká stránka nabitá dějem... Čtenáři, kteří si zamilovali Pařížskou manželku Pauly McLainové, příběh o životě a láskách Ernesta Hemingwaye, si teď mohou vychutnat další román plný historických skandálů, vášní, tragiky i romantiky."

 Obálka: Havran, tajemná fotografie spisovatele a obraz ženy, která se stane v tomto příběhu naší vypravěčkou. Obálka Mrs.Poe nám řekne o příběhu vše, a proto se mi moc líbí. Oproti cizím obálkám, kde byla na obalu pouze žena, jsme mi do motivu přidali i samotného E.A.Poea a tím působí celá obálka úplně jinak.☺

Vazba: Opět se setkáváme s životopisem známé osoby a to v pevné vazbě. Oproti Mladým romantikům, které jsem četla od Metafory minule, je toto dílo o něco tlustší, takže co se týče vazby jsem spokojená.☻



Hlavní hrdina/ka: Příběh nás bude provázet básnířka Frances Osgoodová, která je nejprve fascinována Poeovou básní Havran a následně pak i samotným autorem.

Dozvídáme se, jak se s básníkem seznámila, co se jí na něm líbilo a bohužel také i to, že jsou oba ve svazku manželském. Frances s malířem a Poe se svou sestřenicí!! Virginii (kterou si mimochodem vzal když mu bylo 26 a jí 13→v knize se posouváme o 10 let dál)
Tehdejší doba hrála ale krutě proti nim, jelikož bylo nepřípustné požádat o rozvod, a tak své sympatie museli na veřejnosti dávat najevo v malé míře.
Zrodí se z těchto sympatií něco víc? Přátelství? Láska?



"And so being young and dipped in folly, 
I fell in love with melancholy"



Moje hodnocení: Tuto sekci mám od Metafory opravdu moc ráda, jelikož se čtenář může velmi pěknou formou dozvědět mnoho faktů a událostí z historie. Když jsme s dozvěděla, že k nim přibude i dílo o E.A.Poeovi byla jsem nadšená!
Tohoto spisovatele jsem si něčím oblíbila už ve škole, když jsme se o něm učili a ta jeho tajemnost, kterou vkládal do svých básní mě fascinovala.
Musím se přiznat, že prvotně jsem název v rychlosti špatně přečetla :D a u Mrs.Poe jsem přehlédla S, takže jsem si ze začátku myslela, že to bude dílo, kde bude hlavním vypravěčem sám E.A.Poe. Byla jsem tedy zvědavá, jaký příběh autorka, z pohledu Frances, vymyslí. 
Díky Frances se nám naskytl pohled na Poa jako na vynikajícího básníka, ale také jako na nevyrovnaného člověka, který bojuje sám se sebou. V knize bylo velmi reálně popsáno spisovatelovo rozpolcení, kterým trpěl, což celé knize jen dodalo. Mohli jsme si totiž živě představit s jakým člověkem je Frances v kontaktu a hlavně to, že jejich (ať už jakýkoliv) vztah musí být velmi nevyrovnaný.
Autorka nám nádherně přiblížila NY 19.století a my jsme se tak mohli v příběhu setkat s dalšími známými spisovateli jako je například Walt Withman aj. 
Na těchto historických příbězích mám ráda právě tyto vazby mezi známými lidmi, spisovateli apod., o kterých se nově dozvídáme a můžeme tak nahlédnout do soukromých životů umělců, kteří se svými díly, názory apod. zapsali do historie.
Celkově se mi kniha moc líbila→bylo to oddechové čtení, ve kterém se ovšem i přesto našla špetka napětí (které k E.A.Poeovi neodmyslitelně patří) .
Já vám tedy mohu tuto knihu jen doporučit! :)
Mrs.Poe je totiž krásně napsaná knížka, která vás zavede do historické doby 19. století. ☺


Hodnocení: 4 z 5
Za poskytnutí recenzního výtisku moc děkuji nakladatelství Metafora 

1 komentář:

© My book world..
Šablona od Lucy Lillianne. Optimalizováno pro Firefox.