RC: Girl Online - Zoe Sugg

Autor: Zoe Sugg
Nakladatelství: Jota
Počet stran: 360
Série: Girl Online 1
Anotace
Nejrychleji prodávaná britská kniha roku 2014 – za jediný týden se prodalo skoro 80 000 výtisků.

Penny má tajemství. Pod přezdívkou Girl Online si začne psát blog o svém každodenním životě – o klucích a kamarádkách, o trablech ve škole i doma, ale také o záchvatech paniky a úzkosti, kterými v poslední době trpí.

Když ji ovšem na školním představení potká ten „největší trapas na světě“ a situace začne být na všech frontách na pováženou, rodiče ji vezmou s sebou na pár dnů do New Yorku. A tam Penny potká Noaha: úžasného charismatického muzikanta, kterému se prostě nedá odolat. A vůbec poprvé v životě se doopravdy zamiluje. A jak jinak (je přece blogerka!), o své pocity se upřímně podělí se všemi čtenářkami svého anonymního blogu.

Jenomže Noah má taky svoje tajemství. A kvůli němu její anonymita na webu jednoho dne praskne jako mýdlová bublina – a v ohrožení se neocitne jenom ona, ale i její vztahy k nejbližším přátelům.

 
Girl Online promlouvá vtipným, neotřelým hlasem nové generace teenagerů.

Jde o svěží román plný romantiky a humoru, který se však zároveň zabývá aktuálními problémy, které mladá generace řeší, tedy zneužíváním internetu, kyberšikanou, falešným světem bulváru a pomíjivostí módních celebrit.


Obálka: Girl Online má opravdu nádhernou obálku! 
Světle modré nebe a na něm na žárovičkách zavěšené fotografie je opravdu úžasný nápad – a také je tím krásně vystižena výzdoba v pokoji hlavní hrdinky☺
Obálka je tedy opravdu, opravdu krásná!!☻

Vazba: Pevná vazba téhle knize sluší! ☺ 
Sice mě trochu překvapilo, že je bez přebalu, ale i tak vypadá knížka na pohled moc pěkně, takže si jí v knihkupectví prostě okamžitě všimnete! :)



Hlavní hrdinka: Pod pseudonymem Girl Online se skrývá Penny, zakladatelka anonymního blogu na internetu, který ji má sloužit jako „deníček“, kterému se svěří s každým svým vtipným, otřesným i trapným zážitkem.
Vytvořila si ho v době, kdy se u ní začaly objevovat návaly paniky a úzkosti, které způsobila nedávná autonehoda, při které se sice nikomu nic nestalo, ale pro Penny to byl zážitek, který ji i nadále trápil! Nechtěla tím nikoho zatěžovat a tak si vytvořila blog, který ji měl ulevit.
Ze začátku to byl opravdu jen takový „deníček“, ale postupně se u jejích příspěvků začaly objevovat komentáře, kterých začalo čím dál více přibývat. Penny najednou zjistila, že má na blogu opravdu velkou sledovanost, a že podle komentářů, které si četla, není jediná, komu se stává jeden trapas za druhým!
Blog a hlavně její fanoušci se pro ni stali velkou oporou.
Za to reálných kamarádu měla Penny opravdu poskrovnu! Jejím nejlepším kamarádem byl Elliot, který ovšem, díky své orientaci, často zastal i roli kamarádky (zvláště v oblékání ).
Pak je tu Megan→od útlého věku byly s Penny nejlepší kamarádky, ale pak se něco pokazilo. Z Megan se stala namyšlená a nesnesitelná holka, která je zahleděná pouze do sebe. Jelikož ale měly společnou minulost, bylo pro Penny obtížné odstřihnout ji ze svého života. Proto, i když se chovala hrozně!, se s ní Penny trochu bavila (spíš se snažila ji přetrpět).
Když se ale o Penny začne zajímat její školní idol Ollie, začne se k Penny Megan chovat ještě hůř!
A právě ve chvíli, kdy má Penny pocit, že je všechno super-její mamka dělá svatbu jednomu bohatému páru, čímž se radikálně zlepší jejich finanční situace a navíc má teď vidinu toho, že se bude scházet s Olliem, se pro Penny stane katastrofa! Kvůli ní se vydá na Vánoce s rodiči do New Yorku a na celou školu, Megan, Ollieho a hlavně na onu katastrofu na chvíli zapomene!
Před ní se otevírá úplně jiný svět, ve kterém navíc potkává Noaha→krásného, vtipného, inteligentního kluka, se kterým si moc rozumí. A aby její fanoušci věděli i o jejím výletu do NY, začne vše psát na blog.
Jenomže její anonymita nemůže být věčná a jednoho dne, za opravdu ošklivých okolností, vyjde najevo, kdo Girl Online doopravdy je! A už to nebude mít dopad jen na Penny, ale také na lidi, o kterých psala..jako je třeba Noah!

Moje hodnocení: Girl Online byla u nás známá ještě před tím, než u nás vůbec vyšla. Rozběhl se kolem ní boom, jelikož její autorkou je slavná britská vlogerka, která vystupuje pod přezdívkou Zoella.
Já se musím přiznat, že jsem o ní do té doby, než se mi dostala kniha do rukou, vůbec neslyšela :D
Když ale opomenu jméno Zoella, ihned jak kniha vyšla, zaujalo mě na ní to, že její autorka je blogerka. Ruku na srdce, který z blogerů už přemýšlel nad tím, že by chtěl vydat knihu, nebo dokonce má doma už kousek svého příběhu napsaný? Myslím, že je nás hodně :D
A právě to, že někomu takovému se jeho sen splnil a on vydal knihu, pro mě bylo asi hlavním lákadlem, pro přečtení Girl Online.


Možná jsem gramla, občas zpanikařím a někdy si nevyberu zrovna to nejlepší spodní prádlo, ale to co mám právě teď před sebou, je fakt super. Je to cool. Já jsem cool, protože já jsem Ocean Strong!


Prvotně jsem si myslela, že tahle kniha bude o Zolle-o tom jak založila blog, jak natáčela videa, a také o tom, jak se jí podařilo vydat tak populární knihu hned na první pokus! :D
I když je to příběh o Penny, tak nějak se dalo z příběhu vyčíst, že některé vlastnosti jí dala Zoella sama ze sebe.
Bylo to opravdu zajímavé a zvláštní čtení. V určitých pasážích Penny řešila opravdu věci ze života, které přišly blízké i mně (například vztah mezi ní a Megan.→Určitě i vy jste po nějakém čase zjistili, že s vaší kdysi nejlepší kamarádkou nemáte najednou nic společného, ba dokonce z ní cítíte něco špatného vůči vaší osobě!).
Tahle zápletka mě bavila! A když přišel na scénu Noah..bylo to, pro mě, trošku klišé… Moje sentimentální část byla spokojená :D ale v reálném životě? No nevím, nevím! :D
Některé věci-zvláště v NY, mi přišly trochu nereálné a až moc „dokonalé“. 
V těchto věcech jsem někdy raději realista. :D
Možná jsem od knížky čekala malinko víc, při ohledu na to, jaký byl kolem ní poprask. Myslím si ale, že mladším čtenářkám určitě sedne! ;)
Je to milá romantická knížka-přímo na léto, u které se zasmějete, ale také budete překvapení co všechno jsou lidé schopni udělat!
Já jsme ráda, že jsem si ji mohla přečíst!☺ (spadá přeci do blogerské sféry! :D )


Hodnocení: 3,8 z 5
Za poskytnutí recenzního výtisku moc děkuji knihkupectví ☺
Knížku můžete zakoupit ZDE. ☺

5 komentářů:

  1. Taky si ji ráda přečtu, ale budu to brát spíš jako takovou oddychovku - nečekám od toho nic extra..

    OdpovědětVymazat
  2. Tuto knihu si chci moc přečíst :)) Krásná recenze:)

    OdpovědětVymazat
  3. Zoella je britská vlogerka nie americká :D

    OdpovědětVymazat
  4. Ja by som ju naozaj chcela :/ ale vždy keĎ ju idem objednať, tak nie je na sklade :DDD

    www.aduliksun.blogspot.sk

    OdpovědětVymazat
  5. Jsem hodně zvědavá jak se mi bude tato kniha líbit. :)
    http://readingwithlu.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat

© My book world..
Šablona od Lucy Lillianne. Optimalizováno pro Firefox.