RC: Cizí slovo láska- Erin McCahan

Autor: Erin McCahan
Nakladatelství: Fortuna Libri
Počet stran: 304
Série: -------
AnotaceVtipný a zároveň dojímavý příběh mimořádně inteligentní šestnáctileté Josie

Hlavní hrdinka neřeší žádné závažné problémy – i když trochu světového míru by si ke svačině určitě dala. 
Má úžasnou rodinu, miluje své rodiče, zbožňuje své sestry a na milost vzala i švagra (musel však na tom tvrdě pracovat). 
Teď je na obzoru druhý švagr. 
Josiina zatím neprovdaná sestra Kate se nezadržitelně žene k oltáři a z nastávajícího člena rodiny Geoffa se budoucí švagrové zvedá žaludek. 
Co takhle udělat vetřelci ze života peklo? 
Naštvaná Josie by to možná zvládla, ale rozptylují ji upištěné spolužačky, zlatí hoši všude kolem a zejména to, že každý, zdá se, mluví úplně jiným jazykem.
Jak se dá v takovém světě vůbec vyznat láska a jak dát zakusit nenávist?


Obálka:  Už na první pohled váš kniha v knihkupectví upoutá! Výrazná modrá barva se velmi dobře vyjímá mezi ostatními tituly. :) Také hlavní motiv-brýle velmi dobře vystihuje hlavní téma→ a to, že LÁSKU prostě nejde vysvětlovat pouze logickou cestou! ;)

Vazba: Opět je knížka v mé oblíbené, pevné vazbě s hebkým povrchem ☺☺:) Tyhle typy knížek mám vážně ráda!! :)





Moje hodnocení:  Podle anotace jsem se na tuhle knížku těšila, jelikož mám ráda humorné příběhy o lásce ☺ Už na začátku, když se seznamujeme s hlavní hrdinkou, je kniha ojedinělá, jelikož Josie (Josephine Sheridanovou) je nadmíru inteligentní! Musí proto také chodit do speciální školy, kde se nezabývají "nezáživnými" a "nudnými" věcmi jako na "normálních" školách.
Do této školy chodí také její nejlepší  kamarád Stue, se kterým si Josie velmi rozumí. Pak je tu Stuova sestra Sophie, která Stuovi a Josie tvoří kamarádku do trojice a samozřejmě plno  (ne)hezky pěkných lidí! :D
Teď ale Josie řeší daleko závažnější problémy, než jak vyřešit početní úlohu nebo nevyřešitelnou záhadu..do cesty se jí totiž postavila LÁSKA.
Ovšem není to tak, že by Josie byla sama zamilovaná. To ne!-Ona není pro lásku stavěná. Jde o její starší sestru Kate, která si domů dovedla (dalšího) nápadníka. 
Ti předešlí měli, podle Josie, VŽDYCKY nějakou velmi závažnou chybu→jako například to, že poslední nápadník v nadměrné míře jedl kukuřici.! 

Nyní je ale situace o něco horší, neboť Kate už začalo chování její mladší sestry pěkně lézt na nervy! Josie se tedy rozhodne, že se pokusí být "hodná"..Když ale uvidí sestřiného přítele Geoffa (kterému neřekne jinak než Geoffuj) nemůže si pomoct!
Začne tedy osnovat plán, jak se otřesného, teď už snoubence!,  její sestry zbavit.

JENŽE..Josie zkomplikuje celou situaci, a také její dosavadní přesvědčení, že ona na lásku není, příchod nového mladého učitele Ethana. 
Jelikož je Josie mentálně velmi vyspělá, budou si spolu s Ethanem hodně rozumět, často spolu zajdou do kavárny..a Josie si najednou začne uvědomovat, že se začíná do Ethanových hodin šňořit, je v jeho přítomnosti vždycky trochu nervozní a že na něj myslí častěji než by měla.

Je tohle opravdová láska, nebo jen pubertální vzplanutí? Jak to dopadne s Kate a Geoffujem? A přijde nakonec Josie na to, že láska se nedá spočítat na kalkulačce ani přesně definovat? 

 Příběh o šestnáctileté Josie, která se snaží řešit vše racionálně a láska, vztahy apod. jsou pro ni (zatím) tabu, byl vážně vynikající! ☻
U knížky jsem se bavila od začátku až do konce→odborné hlášky, kterými argumentovala Josie byly vážně něco! Vtipné bylo také to, že se nad věcmi zamýšlela, jako "dospělá", ale při obyčejných věcech se na druhou stranu chovala jako dítě. 



"Tobě se ti její kluci nikdy nelíbili, " řekne Stu.
"Můj názor vychází z toho, jaký ten který kluk je."
"Ahá. No tak nám tedy řekni co bylo tak špatného na tom posledním."
"Kukuřice."
"Kukuřice?", diví se tety Pat.
"Kukuřice?", opakuje Stu.
"Ten kluk jedl jen kukuřici, maso a čokoládu, " vykládám tetě Pat.
 "Vidíš, a právě tady propadla Kate v testu soudnosti. Ráda vaří. Taky jí přímo tuny brukvovité zeleniny. Dlouhodobě by bylo zcela nemožné mu ji jako dospělému muži vařit, když ji nejí. Proto se logicky pro Kate jako partner naprosto nehodí. Já hned věděla, že se rozejdou. A jen jsem to prostě řekla dřív, než na to byla připravená.



Mně se Josiin příběh opravdu moc líbil→byl docela jiný, než příběhy, které jsem četla dřív. Navíc mi hlavní hrdinka opravdu sedla. Líbil se mi její inteligentní humor, kterým nesčetněkrát své okolí naprosto odzbrojila!

Co se týče ostatních hrdinů příběhu- Stu byl na stejně vlně jako Josie - rozuměli si spolu, smáli se stejným vtipům..prostě se skvěle doplňovali☺, Kate (Josiina sestra), té mi bylo na začátku trochu líto, protože Josie sepsula každého přítele, kterého si našla! Byl to ten typ sesterské lásky alias "Ty nejsi pro mou sestru dost dobrý"  
U částí, kdy se Josie otevřeně pouštěla do Geoffuje, jsem se opravdu HODNĚ bavila!
Ale na druhou stranu mě Kate naštvala, když chtěla Josie "umlčet" tím, že si na ni sežene "páku". Ano, vím, že jí bylo nepříjemné, že Josie jejího přítele nemá ráda..ale PÁKA?! Na vlastní sestru?!
A konečně..Geoffuj! Tak u toho, se musím přiznat, jsem souhlasila s Josie. :D Nebyl mi vůbec, ale vůbec sympatický a často mi v knize lezl na nervy (vážně obdivuju lituju Kate, že si ho brala :D) .
Cizí slovo láska pro mě velmi příjemným překvapením!→nečekala jsem, že bych se u knížky opravdu tak dobře nasmála☺

Knížka byla opravdu moc dobře napsaná, autorka použila dobrý styl psaní, takže si čtenář připadá, jako by se ocitl na škole s Josie a všechno pozoroval. :)

Erin McCahan nás vtáhla do originálního příběhu, kde jsme byli svědky toho, jak se s dospíváním vyrovnávají nadměrně inteligentní lidé.. a dokázala z toho udělat knížku plnou humoru, a to hlavně díky tomu, že ukázala, že i když má člověk IQ 154, jsou chvíle, kdy je i on bezradný ☻

Já tuhle knížku rozhodně doporučuji každému, kdo se rád u knížek pobaví → v tomto případě na úkor chytrých! ☺



Hodnocení: 4 z 5
Za poskytnutí recenzního výtisku moc děkuji nakladatelství Fortuna Libri ☺

3 komentáře:

  1. kniha vypadá zajímavě. hezká recenze :)

    OdpovědětVymazat
  2. Moc hezká recenze. :) Nad knihou stále váhám a nemůžu se rozhodnout, jestli po ní mám sáhnout nebo ne. :)

    OdpovědětVymazat
  3. Pěkná recenze, zní to dost zajímavě. :) (I když upřímně taky patřím mezi ten typ lidí, co se snaží lásku vysvětlit racionálně... a pak to tak dopadá. :D)

    hrbitov-meho-ja.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat

© My book world..
Šablona od Lucy Lillianne. Optimalizováno pro Firefox.