RC: 100 přání-Erica Bertelegni

Autor: Erica Bertelegniová
Nakladatelství: Jota
Počet stran: 264
Série: -------
Anotace13 let, 100 přání a 1 kouzelný příběh!

Je nedělení odpoledne a skoro třináctiletá Aurora Bílá právě vešla do knihkupectví, jehož prodavačka umí… létat! A nejen to, taky čarovat! Aurora díky ní zjistí, že pod jejím milovaným městem Římem se nachází vedení světa kouzel, a aby o něm nikomu neřekla, dostane od jeho královny velkolepý dar: 100 přání! 99 z nich však musí splnit ostatním a jen to poslední může být její.

Aurořin život, předtím poklidný a plný knížek, se obrátí vzhůru nohama a nic už není jako dřív. Kvůli bláznivým přáním kamarádů a zákeřným přáním mladšího bratra se dostává z jednoho průšvihu do druhého, čeká ji domácí vězení i karbanátková bitva ve školní jídelně, ale také magický výlet do Paříže, spousta legrace a možná i první láska…

Co si asi bude Aurora v závěru tohoto kouzelného dobrodružství přát? Bude dál jenom přihlížet snům ostatních, nebo se stane hrdinkou toho svého?


Obálka: Jedním slovem HOLČIČÍ
Růžovo-bílá obálka je opravdu moc krásně provedená, takže není divu, že se dívčím čtenářkám bude moc líbit! :) Mě samotnou, a to nejsem barbie typ, tahle obálka zaujala→je sice růžová, ale tak nějak.."pěkně" ☺ a navíc na mě působí hrozně pozitivně a mile :) A pod tímto "kouzelným" přebalem se skrývají také krásné růžové desky, které nebyly ochuzeny o portrétek dívky, na obalu, držící právě knížku 100 přání ;)


Vazba: K této knížce si asi jinou, než právě pevnou vazbu nedokáži představit. Celkově to ke knížce sedí..a navíc, jak jsem už zmiňovala u obálky→přebal je v moc pěkném provedení, takže by byla škoda o něj přijít ;)


~To sté je moje!~



Hlavní hrdina/ka: Hlavní hrdinkou tohoto příběhu je 13-letá Aurora Bílá. Vcelku obyčejná dívka (i když hned u jejího jména jsem byla velmi překvapená :D), která žije v Římě a miluje knížky! Proto také velmi ráda navštěvuje (spíš je tam jako doma!) knihkupectví, ze kterého si vždycky donese domů nějaký pěkný úlovek.
Jednou ale nestihne přijít v otevírací dobu a ocitne se před, už zavřeným, knihkupectvím. Nezbývá ji tedy nic jiného, než se vrátit zpět domů.. Když ale prochází spletitými uličkami Říma narazí na zvláštní krámek, kterého si nikdy předtím nevšimla, i když má tak výrazné pojmenování→ MAGIKA
Uvnitř zjistí, že našla snad to nejkrásnější knihkupectví-knížky tu byly naprosto všude a ona nevěděla, kam se má dívat dřív.. 
A stačila jedna náhoda a Aurora se dozvídá, že zabloudila do kouzelného krámku..a hlavně to, že kouzla..vážně existují! Aby nebylo toto tajemství vyzrazeno a aby i Aurora na tom byla dobře, vznikne zajímavý kompromis→Aurora nikomu o tom, co se dozvěděla nepoví a na oplátku dostane zvláštní dar, který bude patřit jedině jí→bude moct splnit 100 přání (99 lidem v jejím okolí a to poslední bude jen JEJÍ) Je tedy jasné, že od této chvíle se Aurořin život otočí úplně jiným směrem a ona zažije dobrodružství o jakém se jí nikdy ani nesnilo..☺



Moje hodnocení: Na 100 přání jsem byla hodně zvědavá, jelikož se mi líbil už jen samotný název knížky. Až později jsem se dočetla, že hlavní hrdince,a hlavně i samotné autorce, je 13 let. Trochu jsem se bála, aby knížka nebyla hodně "mladě" napsaná, ale nakonec převládla zvědavost a já jsem se do ní pustila.
Hlavní hrdinka Aurora Bílá mi byla od začátku sympatická (velkou váhu na tom má její láska ke knihám :D ) a na to, že to byla 13-letá slečna jsem byla velmi mile překvapena jejím vyjadřováním, chováním i názory→neřešila v knížce jestli je teď v módě zelená, nebo modrá, ani to zda je dost "cool". Byla to vážně velmi milá hlavní hrdinka, která Vám určitě nepoleze na nervy.
Celý příběh měl velmi rychlý spád-na začátku Aurora objevila knihkupectví a za dalších pár stránek už plnila jedno přání za druhým. Bylo vidět, že autorka měla jasně danou dějovou linii a přesně věděla co chce čtenáři ukázat. Nezabývala se tedy zbytečnými věcmi a vrhla se rovnou na komické situace, které šly ruku v ruce s Aurořinými schopnostmi.
Podle mě se hlavně kvůli tomuto dobrému tahu autorky celá knížka velmi dobře četla-já jsem ji přelouskala za necelé 2 dny a knížka mě vážně bavila ☺
Co se týče prostředí, tak to bylo..NÁDHERNÉ! Já osobně Itálii zbožňuju!→jejich jídlo, móda, památky..prostě všechno je tam úžasné! Byla jsem tedy hrozně mile překvapená, když jsem zjistila, že nejen, že hlavní hrdinka pochází z Říma, ale že i samotná autorka je Italka! ☻
V příběhu je totiž velmi důležitý výběr prostředí a také to, jak ho autorka v knize vykreslí! S Aurorou jsme se často vydávali do známých, ale i neznámých koutů Říma, navštívili jsme Koloseum, Panteon, Španělské náměstí, ale také na druhou stranu místa, která díky své tichosti Aurora navštěvovala, když chtěla mít v hlavě jasno. Byla v knížce také taková naše průvodkyně Římem ☺ Ale zabrousili jsme i na chvíli do Paříže :) Co se tedy týká prostředí, sami vidíte, že krásnými místy se tady nešetřilo ☻

Nápad s plněním přání je opravdu originální-většinou, když si představíme, že se budou v příběhu plnit přání ihned si vzpomeneme na známou Zlatou rybku a její (naše) 3 přání.. Tady byla ale velká zvláštnost v tom, že úkolem naší hrdinky nebylo splnit si přání, ale naplnit přání ostatním a ji potom jako odměnu čekalo sté-poslední přání ;) A i u samotných přání se autorka vyřádila! Jelikož Aurořini přátelé nevěděli o její moci, nemohli také tušit, že stačí aby řekli:" Chci", nebo "Strašně moc bych si přál" a jejich, mnohdy vážně banální, přání se vyplní. Dokážete si tedy představit, že v mnohých situacích se Aurora opravdu bála následků svého daru!
A samozřejmě ani v tomto příběhu nesmí chybět láska-abych tedy byla přesnější první láska :)

"Já bych si vážně přála, aby se ve škole objevil ten jedinej kluk na zemi, co by dokázal ukrást srdce i tobě, takže bych se ti jednou mohla smát pro změnu já!"                                                    str. 35

Při každé nové kapitole jsme na boku stránek viděli řadu čísel a to zvýrazněné ukazovalo, kolik už Aurora splnila lidem přání-sama si o tom dokonce vedla něco jako "Deník splněných přání". Bylo tedy zajímavé pozorovat, jak rychle se dá splnit 100 přání. Lidé si totiž v životě přejí velmi mnoho věcí, ať už přání velká, nebo malá.
Já osobně bych Aurořinu schopnost brala :D Muselo by být super moct splnit přání své rodině, nebo přátelům ..a hlavně potom mít jedno přání pro sebe :D :)

Tento opravdu kouzelný příběh je velmi oddechový a pozitivní, takže pokud nejste vyloženě proti tomuto žánru, určitě Vám zpříjemní volné chvíle. Mě tedy 100 přání velmi mile překvapilo a jsem moc ráda, že jsem si tuto knížku mohla přečíst ☺





Hodnocení: 4 z 5
Za poskytnutí recenzního výtisku moc děkuji knihkupectví
Knížku můžete zakoupit ZDE

4 komentáře:

  1. Kniha mě na stránkách nakladatelství na první pohled velmi zaujala, ale zatím jsem se k ní ještě nedostala, protože mi to přeci jenom připadá pro ty malé čtenáře, v tomto případě nejspíš čtenářky. :) Každopádně Itálii vážně zbožňuji a Paříž ještě víc, tak přeci jenom uvidím a ještě nad četbou popřemýšlím. :) Moc hezká recenze. :)

    OdpovědětVymazat
  2. Mně se ta kniha zalíbila hned, jak jsem ji uviděla! :D Působí to jako příjemné oddechové čtení ^^ Nah, tvoje recenze mě utvrdila v tom, že by se mi to vážně mohlo líbit :3

    OdpovědětVymazat
  3. Tato knížka mě velice zaujala a už se těším až si ji přečtu. :)

    OdpovědětVymazat
  4. Myslis ze nevadi ze tu knihu budu cist kdyz mi je 13 ???

    OdpovědětVymazat

© My book world..
Šablona od Lucy Lillianne. Optimalizováno pro Firefox.