Recenze na knížku: Výměna

Autor: Jana Javorská
Nakladatelství: E-knihy jednou
Počet stran: 120
Série: ---
Anotace: Napadlo vás někdy, jaké by to bylo, zkusit si na vlastní kůži život někoho jiného? Nina a Dita jsou jednovaječná dvojčata, která se rozkmotřila po smrti jejich matky poté, co zemřela na rakovinu. Od té doby si každá žila svůj vlastní život, aniž by se starala o život té druhé. Nekomunikovaly, nepsaly si a nescházely se ani o Vánocích. Jednoho dne je svede dohromady náhoda a ony zjistí, jak odlišné životy vedly. A tak Ninu napadne myšlenka, co kdyby si zkusily výměnu rolí, jako to dělávaly ve škole. A brzy svůj záměr uskuteční. Jenže nikdo nepočítal s tím, že se jim to trochu zašmodrchá v momentě, kdy do hry vstoupí láska.

Obálka: Výměna nemá moc vyumělkovanou ani propracovanou obálku..Je na ní pouze žena se svým odrazem→což vystihuje právě to, že se příběh bude zabývat dvěma ženami-dvojčaty. Jediné co mi docela k příběhu nesení je to, že je modelka na fotce je blonďatá, ale hlavní hrdinky jsou tmavovlasé..
Nejsem z této obálky nijak uchvácená, ale nepatří ani k nejhorším-je spíše taková neutrální..

Vazba: Knížka, jak už napovídá samotný název nakladatelství, je pouze ve formě e-knihy..a já si myslím, že to je i dobře. 
Autorka zde podle mě zkouší jestli by o její dílo byl takový zájem, aby mělo cenu knížku vydat i jako normální knížku...

Hlavní hrdina/ka: Hned na začátku knížky se setkáváme s Ninou→mladou dívku, která se v životě nechce vázat, navštěvuje jeden mejdan za mejdanem a neustále se snaží odmítat návrhy k sňatku od svého "přítele". Je se svým životem spokojená, takový jaký JE! a nenarušuje jí to ani fakt, že už dlouhou dobu,  kvůli hádce, nemluvila se svou sestrou-dvojčetem Ditou.
Dita je pravým opakem Niny→je už šťastnou matkou 2 dětí, stará se jen o to, aby měla uklizený byt a aby, když se její manžel vrátí o víkendu z práce, bylo navařeno a všechno připraveno. Také je se svým životem spokojená a nic by neměnila..
Ale osud sestry opět svede dohromady a Ninu napadne plán, který dělaly vždy když byly malé→co se takhle VYMĚNIT! a zkusit si každá chvíli žít život té druhé..Na první pohled to zní velmi dobře, ale KOMPLIKACE, ve formě nečekané lásky, na sebe nenechají dlouho čekat..!
→V knížce vlastně Nina ani Dita nebyly nějak moc popsané, takže jsem si o nich větší obrázek udělat nemohla a tím pádem nemůžu říct, jestli mi byly sympatické nebo ne.


Děj: Když se dvě sestry Nina a Dita, které jsou naprostými protiklady, jednoho dne opět potkají a znovu k sobě najdou cestu zdá se být všechno normální! Ale Nina je už od malička rozená rošťačka a život bez adrenalinu a zábavy ji nic neříká, takže když vymyslí plán, který se zakládá na jejich výměně všechnu normalitu jejich vztahu okamžitě stáhne na minimum. Jako malým jim to výborně vycházelo, takže je kolikrát nemohla rozeznat ani jejich vlastní rodina, ale TEĎ?! Když už jim není dávno 15 a navíc, když jedna z nich má už fungující rodinu?!...
Ale protože jsou přeci jenom sestry a společná krev tu prostě je, Dita tedy nakonec na tuto "hru" přistoupí..
Tak se tedy Nina dostane ke dvěma malým dětem a manželovy, který se kvůli práci domů dostane jen o víkendech-takže je větší pravděpodobnost, že by jim to mělo vyjít. Zato Dita si může užívat! Bude žít jako Nina-v menším bytě, bez povinností..a ještě k tomu s jejím "přítelem", kterého se Nina už nějakou dobu snaží zbavit, protože si ji chce vzít. Nina tedy Ditě nabídne, že si ho klidně může na čas výměny "vypůjčit"..!
Samozřejmě že pro Ditu, jako manželku, je to šokující a nepřípustné..ale nakonec přeci jen podlehne a začne se za Ninu vydávat víc, než by chtěla...
Všechno se tedy velmi, ale opravdu velmi komplikuje a Nina i Dita se dostávají do ještě větší pavučiny lží, která, jak to tak vypadá, nemůže mít konce. A právě v tuto napnutou chvíli, se stane velký ZLOM, který otočí vzhůru nohama životy všech našich čtyř hrdinů→Niny, jejího přítele, Dity i jejího manžela..!!


„ Neboj, ségra, nikdy to přeci neprasklo, tak proč by mělo teď ? “



Moje hodnocení: Na tuto e-knihu jsem se těšila, protože mám hodně ráda příběhy, kde si někdo mění identitu, nebo různé výměny sourozenců→jako to třeba bývalo ve slavných filmech se známými sestrami Olsenovými ☺-na těch jsem vyrůstala :D a milovala jsem je! No řekněte, nebrali byste někoho kdo je úplně stejný jako vy, takže za vás může řešit různé věci, které vám třeba nejdou, nebo když se vám líbí nějaký kluk, vaše dvojče ho nejprve oťukne a vy s ním pak můžete jít na rande.? :D Já jsem si tedy dvojče jako malá přála :D
Ovšem tento příběh..byl trochu něco jiného než co jsem očekávala :( Autorka podle mě do děje zasadila až moc zápletek a vzhledem k malému počtu stránek se žádné nemohla moc věnovat, takže každou nakousla a poté velmi rychle vyřešila..ale tak, že se nezabývala detaily-které jsou kolikrát v situacích to nejdůležitější!→Například spor mezi sestrami: neviděly se několik let, pak se náhodou potkaly ve městě a okamžitě si padly kolem krku..a bylo vše odpuštěno! Podle mě to bylo vyřešené až moc rychle!!

Dále pak zápletka s výměnou..Nápad to byl ke zpracování podle mě dobrý, ale nesedělo mi v něm, že by žena nechala své 2 malé děti v rukou její, dlouho odloučené, sestry..Kdyby byly obě sestry ještě svobodné byla by to zábava!, ale teď to byl spíš..pokus o zábavu! (nebo spíš o katastrofu!)


Už od totiž začátku bylo úplně jasné, že to nedopadne dobře!
Docela mě tedy knížka zklamala! Natěšila jsem se na příběh, ve kterém bude spoustu vtipných situací vzniklých záměnou 2 sester, a přitom tato zápletka se v knize odehrála jen chvíli na začátku a zbytek byl celý o dalších a dalších zápletkách!!..


Dávám proto knížce jen 3 hvězdičky.

Hodnocení: 3 z 5
Za poskytnutí e-knihy moc děkuji knihkupectví

Knížku můžete zakoupit ZDE.

Žádné komentáře:

Okomentovat

© My book world..
Šablona od Lucy Lillianne. Optimalizováno pro Firefox.