Recenze na knížku: Sirotčinec slečny Peregrinové: Podivné město

Autor: Ransom Riggs
Nakladatelství: JOTA
Počet stran:  418
Série: Sirotčinec slečny Peregrinové, kniha druhá
Anotace: Sirotčinec slečny Peregrinové Podivné město je dobrodružné pokračování eskapády Jacoba a jeho nových kamarádů.

Jacobovi se možná podařilo dostat z besprostředního ohrožení na konci první knihy Sirotčinec slečny Peregrinové, ale jejich dobrodružství je teprve na samotném začátku. Nestačí, že se je kdosi pokouší zabít nebo chytit, ale navíc jim odtikává zbývající čas, ve kterém musí zachránit slečnu Peregrinovou. Jestli se jim to nepovede, bohužel už nikdy nebude mít lidské tělo.

Cestou do Londýna plného nebezpečí číhá na Jacoba nepříjemné překvapení doslova na každém rohu. Stihne vše zařídit ve vymezeném čase?
Stejně jako předchozí díl, je i kniha Podivné město doplněna mrazivými fotografiemi, které nebyly dosud nikdy nikde publikovány.

Obálka: Černobílá fotografie ruin města, ve kterých stojí dívenka s dírou v těle→námět obálky, který je ještě podivnější a tajemnější než u prvního dílu!
Mě se obálka líbí vážně moc! Když sem ji uviděla poprvé naživo, byla jsem z knížky (a stále jsem) unešená :)) A nejen přebal je u této knihy krásný..Pod ním se schovávají také krásné pevné desky :) Prostě celý design knížky je úchvatný ;-)

Vazba: Opět, jako u prvního dílu, je knížka v pevné vazbě, čímž, pro mě, ještě více působí jako nějaký "almanach". Dodává knížce ještě více na starodávném dojmu.. 
Pevná vazba je také dobrá vzhledem k tomu, že je knížka širších rozměrů :-)

Hlavní hrdina/ka: Jako v předešlém déle se i v Podivném městě setkáváme s Jacobem Portmanem a s podivnými dětmi ze sirotčince slečny Peregrinové.
Asi nejoblíbenější postavou je pro mě samozřejmě Jacob, který se během celého příběhu snaží rozvinout své schopnosti a přijít na to, kdo vlastně je!
Potom tu je Emma, kterou mám ráda díky její OHNIVÉ "povaze"-je hlavou pojítkem celé skupiny! A nesmím zapomenout na Olivii, Brownyn, Enocha, Milarda, Horace, Claire a Fionu.



Děj: V tomto díle se děti po strastiplné cestě dostanou z ostrova, aby našli pomoc pro slečnu Peregrinovou. Všechno jim ale velmi komplikuje to, že je pronásledují netvorové a také to, že jsou stále v jiné době! V jejich cestování, které mají velmi málo promyšlené, jim nečekaně pomůže pohádková knížka. Zjistí totiž, že příběhy v ní jsou z míst, které opravdu existují, a právě na jedno takové místo narazí. Dostanou se díky němu do úplně jiného času, kde na ně čekají mluvící zvířata, další podivné děti..a také netvorové, kteří jim stále šlapou na paty...
Zachrání slečnu Peregrinovou? Zachrání sami sebe?


"Jak to, že to víš?", zeptala se Melina a hleděla na něho s otevřenou pusou.
"Protože se mi o tobě zdálo", řekl Horác."Tohle dokážu zase ."





Moje hodnocení: Z knížky jsem byla hned na první pohled uchvácená!
Je nádherná, jak na první pohled, tak i příběhem. V prvním díle se děj odehrával hlavně na ostrově, za to teď nás autor zavedl mimo, dětský azyl. A tím byl příběh ještě dobrodružnější a napínavější!
Také to, že se v příběhu objevilo plno nových zajímavých a podivných postav, ději hodně dodalo na čtivosti ;-)

Od začátku jsem dětem držela pěsti, aby zachránili slečnu Peregrinovou, a aby se jich netvoři nezmocnili.. A v návaznosti na to jsem také přála Jacobovi, aby rozvinul své schopnosti, které zdědil po svém dědečkovi.



Asi nemusím zdůrazňovat, jak úžasné jsou v knize fotografie! Ještě nikdy jsem se s něčím takovým v knihách nesetkala, a můžu říct, že autor udělal jen dobře, že věnoval tolik místa právě fotografiím! Nejsou to totiž nějaké obyčejné fotografie, ale opravdu "podivné" obrázky!
VŠECHNO se mi tedy na knížce líbilo a já Vám ji mohu jen doporučit ;-)



Hodnocení: 5 z 5
Za poskytnutí recenzního výtisku moc děkuji knihkupectví Knihcentrum :-)
Knížku můžete koupit zde. ;-)

Žádné komentáře:

Okomentovat

© My book world..
Šablona od Lucy Lillianne. Optimalizováno pro Firefox.