Recenze na knížku: Žena v černém-Anděl smrti :-)

Autor: Martyn Waites
Nakladatelství: Metafora
Počet stran: 216
Série:-----
Anotace: Na Londýn prší bomby, ale ve starém domě číhá daleko větší nebezpečí... Volné pokračování slavného duchařského bestselleru Susan Hill, Žena v černém Je podzim 1940, zuří druhá světová válka a na města Velké Británie dopadají německé bomby. Domy se hroutí, lidé umírají... Rodiče se loučí s dětmi a posílají je z Londýna na venkov, kde by pro ně mělo být bezpečněji. Skupinka školáků doprovázená dvěma učitelkami je ubytována ve starém, osamělém, zchátralém domě poblíž nevlídného močálu. Cesta k němu vede po přílivem zaplavované hrázi s podivným jménem Devět životů... Měli by tu být sami, ale brzy se ukáže, že tady na ně někdo - nebo něco? - čeká. Tajemné náznaky záhy přerostou ve smrtelné nebezpečí. "Kdykoliv ji někdo spatří, zemře dítě," tvrdí venkovský stařec, který však není zdaleka tak pomatený, jak se zdá. Jaká děsivá síla číhá v Domě u Úhořího močálu, aby si vzala to, po čem už nekonečná léta touží?

Obálka: Tajemno.Nadpřirozeno..Tak takovými slovy bych asi vyjádřila, jak na mě obálka působí. Podle ostnatých drátů jde podle mě poznat to, že v knize bude i něco o válce, boji apod. A samotná Žena v černém-líbí se mi, že ji neudělali moc vyumělkovaně nadpřirozenou, prostě jen postava v plášti v lese-to úplně stačí.
Bílý podklad působí, tak nějak chladně, ledové-jako smrt.
Obálka tedy podle mě splnila svůj účel→přesně nalákala čtenáře na svůj obsah!

Vazba: I když je knížka, co se týče stránek, tenčí má pevnou vazbu. Tomu bych asi nic nevytkla. Je i tak dobře skladná a vejde se do batohu, tašky..prostě si jí můžete vzít i mimo váš pokoj ;-)

Hlavní hrdina/ka: Příběh v této knížce nevypráví samotná hlavní hrdinka, ale pomyslný vypravěč.
Hrdinů je v knize více, ale tím nejhlavnějším je učitelka Eva, která měla na starosti třídu dětí, a která se kvůli válce musela přesunout na venkov, aby byli v bezpečí (ne  na dlouho..)
Eva byla moc hodná učitelka, měla děti ráda a musela poslouchat ředitelku, která neustále lpěla na předpisech a nařízeních a vyžadovala jejich dodržení (možná jen maskovala svůj strach!)
Dále tu jsou děti, vyjmenuji ty nejhlavnější→Edward-kvůli smrti své matky se stal uzavřeným dítětem a přestal mluvit. Bylo mi ho od moc začátku líto, protože si ani nedokážu představit, že bych jako dítě přišla o mamku! :-/ Dále je tu Joyce→byla hodná, zvláště na Edwarda, kterého se snažila ochraňovat. A nakonec Tom→typický darebák, který neustále rýpal do Edwarda-zamykal ho v pokoji, dělal mu nashvály apod.
A takový jejich ochranář a pomocná ruka tu byl kapitán Harry→voják, který měl dětem a učitelkám zajišťovat bezpečí, a který našel zalíbení s Evou.

Děj: Ke konci války byli hrdinové knížky, převezeni do bezpečí, od války, na venkov. Jejich azylem se měl stát, starý opuštěný dům, který se nacházel za ještě opuštěnější vesnicí, kde už žil pouze jeden člověk...
Okolí už taky vypadalo tajemně a vše podtrhoval, již zmíněný, starý dům...
Na první pohled nevypadal jako útulná chajda, ale jako stavba před rozpadem.!
A tak není divu, že Evě na něm už od začátku něco nesedělo. Proto se v mezičase při výuce dětí snažila zjistit historii domu, který se jí čím dál tím více začínal zdát ZVLÁŠTNÍ. Ale protože nebyl v okolí nikdo, koho by se mohla na něco pozeptat, začala pátrat, společně s Harrym, v domě na vlastní pěst.
Začne skládat pomyslnou "skládačku" z fotek a pásek s nahrávkami, které najde a postupně se před ní objevuje obrazec toho, co se tady v minulosti stalo, který ji dovede až k , oné Ženě v černém..
Ta ale nebude největším nebezpečím pro ni, ale pro DĚTI..!

" Jennet Humfreyová zlá, dítě svoje ztratila.."
  Umřelo jí v neděli, viděli ho v pondělí..
  Ententýky, ententy, kdo je další? Přece TY! "

Moje hodnocení: Žena v černém-Anděl smrti je první knížka s horovým tématem, kterou jsem četla, takže jsem vůbec nevěděla co očekávat.

Ze začátku působila trochu jako nějaké dílo, které bude o válce apod. Ale v okamžiku, kdy došlo ke stěhování žáků a dospělých na venkov, všechno nabralo záhadný a tajemný směr.
POZOR SPOILER→už jen při přejezdu přes hráz, která měla název Devět životů, pomalu začínalo tajemno. A ještě se to znásobilo, když vyšlo najevo, že hráz je v noci neprůjezdná, protože ji zatopí voda. Takže lidé v domě byli vlastně odříznutí od okolního světa!!
A když přišel na řadu samotný dům, už jsem se bála :D
Byl prostě strašidelný od zhoubné plísně až po sklep, který skrýval víc než se zdálo.
Dům i okolí bylo vybráno dobře, jediné co mě trošku zklamalo byl samotný duch. Nevím, prostě mi nepřišel moc strašidelný-asi proto, že jeho moc působila hlavně na děti..
A právě asi kvůli dětem na mě příběh působil spíše smutně než strašidelně.


Napsaná byla knížka dobře, četla se jedním dechem. Nikde jsem se neztrácela a díky dobrému popisu jsem si vše v mysli mohla představit a přehrávat jako film.
Ale mám i výtky..Ke konci mi přišla jedna věc v příběhu nelogická a také mi vadilo to, že autor některé věci nakousl ale nedořešil. Zaměřil se pouze na hlavní dějovou linii a už se nezabýval tím, jestli jsou některé maličkosti v příběhu dořešené a nechal je tak trochu otevřené a bez vysvětlení. A přitom pro nás, čtenáře, jsou maličkosti v příbězích velmi důležité! ;-)


 Po přečtení se budete určitě večer párkrát dívat do tmavých a temných koutů :D, ale nebojte, o žádný hrozný příběh nešlo..Bylo to spíše takové nenáročné, lehčí čtení.


Hodnocení: 3 z 5
Za poskytnutí recenzního výtisku moc děkuji nakladatelství Metafora :-)


3 komentáře:

  1. Dneska jsem byla v knihovně...a o několik hodin později si přečtu tuhle recenzi?!!! .. DÍK!! :D to abych tam šla znova, když je tato kniha zrovna volná :D

    OdpovědětVymazat
  2. Řekla bych, že na knihu máme podobný názor. :) Dům byl podle mě popsán dobře a někdo by se mohl začít bát, ale já se teda považuji za strašpytla a nebála jsem se, do temných koutů jsem se po přečtení také nedívala a ani jsem neslyšela divné zvuky. :D Prostě takové lehčí čtení. :)

    OdpovědětVymazat
  3. já jsem tuhle knihu vyhrála u Cathy teď v hopu, takže uvidíme, co od ní očekávat... ale tedy jsem nečetla tu původní, na základě které ji Waytes napsal, takže bohužel nebudu moci porovnávat :D

    OdpovědětVymazat

© My book world..
Šablona od Lucy Lillianne. Optimalizováno pro Firefox.